• سه شنبه ١٢ دی ١٤٠٢-١٢:٣٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٢٠٩
امانی تذکر داد:12-205

بدعادت کردن دولت با مصوبه واگذاری املاک به وزارت ورزش

عضو شورای شهر تهران در خصوص نقش و وظایف دولت و شهرداری در توسعه حمل و نقل عمومی شهر و بدعادت کردن دولت با مصوبه واگذاری املاک به وزارت ورزش، تذکر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در واکنش به بررسی لایجه « مجوز واگذاری و انجام معامله (تهاتر) هفت فقره املاك متعلق به شهرداری تهران با ملك موسوم به ورزشگاه تختی متعلق به وزارت ورزش و جوانان ضمن تبریک ولادت با سعادت  حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن  و درود به روح پر فتوح حضرت امام (ره) گفت: یاد و خاطره سردار دل ها، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را گرامی می داریم و به روح پر فتوح آن اسوه اخلاق و ادب و قهرمان ملی کشورمان، ادای احترام می کنیم و لعن و نفرین خود را بر قاتلان و مسببان این جنایت بزرگ و لکه ننگی که بر تارک بشریت نشاندند؛ می‌فرستیم. 
او ادامه داد: مخالفتم نه از جهت اقدام شهرداری است که می خواهد حمل و نقل عمومی را توسعه دهد و پایانه مترو خط هفت را بسازد و بزرگراه شهید شوشتری را ادامه دهد؛ بلکه مخالفت بنده از جهت بنا گذاشتن یک سنگ اشتباه در این دوره مدیریت شهری از طرف دولت است. در همه ادوار مدیریت شهری اصرار داریم که توسعه حمل و نقل عمومی وظیفه دولت است و ما وظیفه نگهداشت و اداره حمل و نقل عمومی را داریم و همه قوانین بالادستی هم از این مسئله حکایت می کند. 
امانی گفت: سئوالم این است که شهرداری می خواهد چه کار کند؟ قرار است سامانه خط هفت و پروژه شهید شوشتری را که هر دو توسعه حمل و نقل عمومی،  کاستن بار ترافیک در منطقه جنوب شرق تهران، هم کمک به حل ترافیک و  کمک به کاهش آلودگی هوا است را با این اقدام خوب و مؤثرش حل کند. قرار است دولت در این پروژه بزرگ چه سهم و وظیفه ای ادا کند؟ دولت باید به شهرداری تهران کمک کند. در قبال یک تکه زمین بلامصرف که در آن نه زمین چمن، نه تأسیسات و نه اماکن دارد! چرا می خواهد هفت ورزشگاهی که مردم از آنها استفاده می کنند و کاربرد محلی و منطقه ای دارد را از شهرداری بگیرد و در قبالش، دو سه هکتار زمین به شهرداری بدهد تا دو طرح ارزشمند را در شهر تهران اجرایی کند. 
این عضو شورا تأکید کرد: در برنامه های بالادستی گذشته قرار بود 21 وظیفه تصدی‌گری و اجرایی دولت را به مدیریت شهری واگذار کنند و در برنامه هفتم هم این مسئله پیش بینی شده است. این کار برعکس است؛ هفت ورزشگاهی که مردم تهران بالفعل از آنها استفاده می کنند و توسعه ورزش همگانی جزو وظیفه ذاتی شهرداری تهران است را دوباره در اختیار وزارت ورزش قرار دهیم که برعکس سند بالادستی است و واگذاری وظایف ذاتی شهرداری به دولت است. چرا از مدیریت واحد شهری و مدیریت یکپارچه شهری حرف می زنند؟ 
امانی با بیان اینکه مخاطب امروزم، دولت است؛ گفت: شهرداری مجبور شده این کار را بکند؛ چون دولت حاضر نشده این زمین را در 15 سال گذشته به شهرداری واگذار کند و از طرف دیگر چون پروژه شهید شوشتری در بن‌بست قرار گرفته و باید پایانه خط 7 هم ساخته شود؛ شهرداری از روی اجبار این اماکن را به وزارت ورزش واگذار می کند. با واگذاری این دو ورزشگاه و باشگاه مخالفتی ندارم چون کاربرد محلی ندارد و کاربرد باشگاه حرفه ای است. موافقم که ورزشگاه شهید کاظمی و ورزشگاه دیگر هر دو به باشگاه های استقلال و پرسپولیس واگذار شود؛ ولی ورزشگاه ها و اماکنی که الآن در مناطق و محلات در اختیار مدیریت شهری است و مردم از آنها استفاده می کنند به دولت واگذار نشود. در کمیسیون ماده هفت دو شکوایه از شهرداری آمده و هفتاد هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارند. مگر ارزش زمینی که دولت می خواهد به ما بدهد چقدر است؟ با این هفتاد هزار میلیارد تومان تهاتر کنند؛ یعنی این زمین را با بخشی از مطالبات دولت تهاتر کنند. دولت باید این را بپذیرد و شهرداری موافق حرف های من است. 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا تأکید کرد: اگر امروز این را تصویب کنیم؛ معنایش این است که باید دو حرفمان را پس بگیریم. یکی این که واگذاری وظایف تصدی‌گری و اجرایی به دولت را. زیرا وقتی مجموعه ورزشی کوچک در شهر تهران را به دولت واگذار می کنیم دیگر فردا نمی توانیم ادعا کنیم که دولت باید وظایف اجراییش را به شهرداری واگذار کند. دوم این که دیگر نباید از دولت مطالبه کنیم که سهمش را در توسعه حمل و نقل عمومی بپردازد. با این مصوبه این دو مجوز را به دولت می دهیم و با تصویب این مصوبه تا آخر این دوره از این دو موضوع حرف بزنیم؛ نقض غرض کردیم و علت مخالفتم این است وگرنه با این کار ارزشمند، درست و به جای شهرداری هیچ مخالفتی ندارم و می گویم از راه های دیگری این معامله و تهاتر انجام گیرد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: